Du har 14 dagar på dig från det att du mottagit beställningen att inleda ett returförfarande.

Observera att produkten måste returneras i sin originalförpackning och med etiketten intakt. Köparen ombeds att inte ta bort inte ta bort etiketterna eller smutsa ner varorna.

Om originalförpackningen av någon anledning inte längre är tillgänglig och du vill returnera en vara, vänligen kontakta oss omedelbart för ytterligare instruktioner.

Produkter som inte kan returneras

Alla personliga produkter, t.ex. flockade fotbollströjor, skidor med monterade bindningar etc., kan inte returneras eller bytas.

Hur begär jag en retur?

Du har 14 dagar på dig att returnera din beställning från det datum då du mottog den.
För att begära en retur, gå till det dedikerade området genom att klicka på ici eller genom att klicka på länken «Retourner» av den ordning du väljer i din Historik (området Mitt konto)

När du är inne på returplattformen följer du stegen nedan:

  1. Orderidentifiering: ange efternamn och förnamn som används i orderns faktureringsadress, datum och ordernummer.
  2. Anledning till retur: välj anledningen till din returförfrågan
  3. Produkter som ska returneras: bekräfta vilken eller vilka produkter du vill returnera
  4. Validering av våra allmänna villkor: validera våra allmänna villkor på detta sätt och förbind dig att följa följande villkor:
    • Jag bekräftar att varorna är i sitt ursprungliga skick
    • Jag bekräftar att varorna är i sin originalförpackning med etiketter och instruktioner.
    • Jag bekräftar att varorna aldrig har burits eller använts

Kostnader för avkastning

Du är ansvarig för kostnaden för att returnera varorna. Ingen återbetalning kommer att göras.
Om en av de produkter som berörs av returen inte uppfyller kraven eller är defekt och vår kundtjänst har godkänt detta, kommer du att få en förbetald returetikett.

Defekta produkter kopplade till transport

Om du har mottagit din beställning och upptäcker att den har skadats under transporten, vänligen kontakta oss inom 4 arbetsdagar (efter mottagandet av din beställning). Efter denna tid kommer vi inte att hantera ditt klagomål.
För att göra det, vänligen skicka oss ett meddelande via vårt kontaktformulär contact genom att ge oss så mycket information som möjligt om vad som krävs för att ta emot din beställning.
Vänligen skicka oss även synliga foton av följande föremål:

  • Ett foto av varan med defekten synlig
  • Ett foto av paketet
  • Ett foto av paketets fraktsedel

Observera att dessa bilder är obligatoriska.
Om din förfrågan är fullständig, och efter att ha undersökt delarna, kommer vår kundserviceavdelning att skicka dig en retur inom 48 arbetstimmar. Om inte, kan en ytterligare svarstid kan tillkomma.

Tid för återkomst

När din returbegäran har godkänts har du 15 dagar på dig att skicka tillbaka varorna till följande adress:

SPACEFOOT SAS - Service Retour
ZAC de Conneuil
2 Rue Lavoisier
37270 Montlouis-sur-Loire, FRANCE

Ersättning

Alla återbetalningar görs inom högst 30 arbetsdagar från mottagandet av returen.

Artikelutbyte

Direct Running byter inte ut varor direkt för storlek, färg eller själva produkten.
Om du vill byta en vara måste du först returnera den ursprungliga varan genom att använda vårt returförfarande, sedan göra en ny beställning av rätt storlek eller färg.. När vi har tagit emot och behandlat returen kommer vi att återbetala pengarna.